Fast giver

13.05.2021
Er du med å drar lasset sammen med oss?

Vi vil være en menighet som hjelper dem som er på vei til tro, hjem til Gud. Mye av vår satsing er derfor på barn og unge og deres familier. Visste du forresten at før Covid-19, så samlet vi 175 barn og unge til aktiviteter, fellesskap, søndagsskole og tweens i Sula Frikirke?

Vi har mange faste givere i vår menighet. Det er vi utrolig glade for. Det har vært et spesielt år, med mindre utgifter på toalettpapir, kaffe og engangskopper. Selv om det har vært lite aktivitet på huset, ønsker vi fremdeles å formidle Jesus. Det har derfor vært minst like mye utgifter, bare på andre ting. Kamerautstyr og teknologi. Vi håper virkelig å få gå tilbake til normalen snart, men enn så lenge har vi måttet tenke kreativt og nytt.

Selv om vi har sett deg lite det siste året, håper vi at du fremdeles kjenner at Frikrika er ditt hjem, her er du alltid velkommen, og her hører du til. Vi håper også at de som har Frikirka som sitt åndelige hjem er med å bidrar til hjemmet økonomisk. Økonomien vil alltid være en faktor i driften, fysisk eller ei. Det er en forutsigbarnhet vi er avhengig av. En god mulighet er å gi via avtalegiro, et automatisk trekk direkte fra din nettbank. Mange gir allerede fra før, og vi er enormt takknemlige for dette! Har du avtalegiro fra før? Vil du endre ditt giverbeløp? Send en mail til Marie, vår administrasjonsmedarbeider.

Jeg vil begynne å gi kr. xxx
Jeg vil øke mitt beløp med kr.100
Jeg vil øke mitt beløp med kr.200
Jeg vil øke mitt beløp med kr.xxx

Skattefratrekk

Når du registrerer deg som fastgiver kan du få 23% skattefratrekk på gaver inntil kr. 50 000 pr år. Dvs at om du gir kr. 50 000,- til Sula Frikirke i året, får du kr. 11.500,- i fratrekk på skatten! Forutsetningen er at du har registrert personnummeret ditt hos oss. Et ektepar som gir 2500 kr hver i måneden får da altså kr. 13.800,- mindre i skatt. Dette er en god deal! Kontant, kort eller gaver gitt med Vipps kan ikke registreres for skattefradrag.

Egentlig handler det om kjærlighet

Vi gir til dem vi er glade i. Vi blir bare rikere og rikere her i landet, men lykkeligere blir vi ikke nødvendigvis. Jesus sier "Gi, så skal dere få: Et godt mål, rystet, stappet og breddfullt, skal dere få i fanget. For det skal måles opp til dere med det samme mål som dere selv bruker". Har du erfart at det er sant?