Sula Frikirke har fått Barne- og familiepastor

15.01.2020

Søndag 12.1 var en milepæl i Sula Frikirkes historie. Rannveig Hammer ble ordinert til pastortjeneste, og barna og familiene fikk sin egen pastor! Ordinasjonen synliggjør menighetens satsing på barn og familier. Ved å la barn og familier få egen pastor settes det særlig fokus på å gjøre barna til disipler av Jesus og på å istandsette og utruste familiene til å formidle tro og trospraksis i hjemmene.

Begivenheten ble markert på behørig vis med ballonger, vimpler, bannere og tuter. Det var et livlig tog av 70 barn fra søndagsskole og tweens som toget inn til ordinasjonen i etterkant av forkynnelsen, og fylte scenen med liv. Tilsynsmann Lars Øystein Folkedal foretok ordinasjonen, og under forbønnen ble Rannveig velsignet og bedt for av mange barnehender.
Rannveig poengterte selv at hun har verdens beste jobb, og verdens aller viktigste tjeneste: Å få gi Jesus til barna. For barna er størst i Guds rike.
Etter gudstjenesten hadde søndagsskolen pyntet menighetssalen til fest. Under kirkekaffen var det marsipankake, gaveoverrekkelse og flere gode ord til Rannveig. Vær i bønn for Rannveig og tjenesten for barn og familier på Sula.