Omsorg og utadrettet

Vi vil lede mennesker til Jesus og forandre Sula med Guds godhet.

Som et ledd i dette driver vi utadrettet arbeid og omsorgsarbeid både i og ut fra menigheten.
Godhet Sula er en del av dette arbeidet, og driver bl.a.

Med hjerte for Sula. Trenger du hjelp? Kanskje vi kan hjelpe deg? Det kan handle om praktisk hjelp i hjemmet, hagearbeid, øvelsekjøring, snømåking, småreperasjoner, en turvenn? Ta kontakt på hjerteforsula@sulafrikirke.no, og noen vil kontakte deg tilbake. Vi er også tilgjengelig på tlf 455 13 560 onsdager kl.09-15. Vi ønsker å strekke ut en hjelpende hånd til deg som trenger dette. Hjelpen er gratis.

Ønsker du å være med å hjelpe? Vi ønsker gjerne å ha så mange som mulig å hjelper-listen. Mulig du blir spurt om å være med på et oppdrag (aldri alene) en til to ganger i løpet av året. Meld deg på mailen du finner over, hjerteforsula.

Omsorg og utadrettet

Godhetsaksjon. Det har vi på forsommeren hvert år. Det er en stor aksjon hvor hjelpen bli effektivisert over et par dager. Når det er på tide med dekkskift til eller fra vinterdekk, har vi gratis dekkskifte. Mot jul har vil Julegodhet. For mer info, se facebooksiden https://www.facebook.com/godhetsula/

Omsorg og utadrettet

En liten prat. Noen ganger kan livet kjennes vanskelig: det kan være sorg, ensomhet, belastninger. Livet kan være komplisert noen ganger. Da kan det være godt å ha noen å snakke med, få hjelp til å rydde opp i tankene. Som en del av omsorgstilbudet vi har på kirka ønsker vi å tilby samtaler på en lavterskelnivå. Dette er ikke et behandlingstilbud.
Om du kjenner det er noe for deg, kan du sende en mail med navn og telefonnummer til: enlitenprat@sulafrikrike.no, så vil vi ta kontakt med deg for å høre hva det gjelder.

Omsorg og utadrettet

Gjenbruksbutikk i Langevåg sentrum, det er en viktig møteplass. Her har vi også tid til en god prat, og vi har også strikkekafè i Gjenbruksbutikken. For mer info, kontakt fungerende styreleder Helge Juliebø på helgejuliebo@gmail.com