Omsorg og utadrettet

Vi vil lede mennesker til Jesus og forandre vår verden med Guds godhet.

Som et ledd i dette driver vi utadrettet arbeid og omsorgsarbeid både i og ut fra menigheten.
Godhet Sula er en del av dette arbeidet, og driver bl.a.

Med hjerte for Sula

Trenger du hjelp? Kanskje vi kan hjelpe deg? Det kan handle om praktisk hjelp i hjemmet, hagearbeid, øvelsekjøring, snømåking, småreperasjoner, en turvenn? Ta kontakt på hjerteforsula@sulafrikirke.no, og noen vil kontakte deg tilbake. Vi er også tilgjengelig på tlf 455 13 560 onsdager kl.09-15. Vi ønsker å strekke ut en hjelpende hånd til deg som trenger dette. Hjelpen er gratis.

Ønsker du å være med å hjelpe? Vi ønsker gjerne å ha så mange som mulig å hjelper-listen. Mulig du blir spurt om å være med på et oppdrag (aldri alene) en til to ganger i løpet av året. Meld deg på mailen du finner over, hjerteforsula.

Godhetsaksjon

Det har vi på forsommeren hvert år. Det er en stor aksjon hvor hjelpen bli effektivisert over et par dager. Når det er på tide med dekkskift til eller fra vinterdekk, har vi gratis dekkskifte. Mot jul har vil Julegodhet. For mer info, se facebooksiden https://www.facebook.com/godhetsula/

FriMat

FriMAT Sula ønsker å hjelpe medmennesker i kommunen vår som trenger en håndsrekning ved å gi en pose/kasse mat ukentlig. Vi ønsker å utgjøre en forskjell for noen, ved å spre godhet. Samtidig ønsker vi med vårt arbeid å redusere matsvinnet, og bidra til at mat som ellers ville blitt kastet, kan bli til velsignelse for andre.

Vi er med dette med på det arbeidet som startet i Kristiansand frikirke i 2013. I dag er vi en av 12 menigheter på landsbasis, som er med på dette, og som den første i Møre og Romsdal.

Du kan melde din interesse her

Gjenbruksbutikk

Her har vi tid til en god prat. Det er et hyggelig møtested hvor vi også har strikkekafè. Du finner gjenbruksbutikken rett over veien for Kiwi i Langevåg. For mer info, kontakt fungerende styreleder Helge Juliebø på helgejuliebo@gmail.com