Gudstjeneste i hjemmene til høsten

19.06.2020

Jesuslivet var aldri ment til å leves alene. Vi tror det kristne livet leves best sammen. Som de første kristne. De delte måltid, de ba, de delte det de eide, de levde livet sammen.

Vi ønsker at vår kirke skal ligne mer på kirka som den var i begynnelsen.

En kirke hvor vi kjenner hverandre, lever tettere sammen, og lever mer av livet sammen. En kirke hvor vi sammen finner ut hva Gud har for oss – og hva han har for øya vi bor på.

For vi ønsker å forandre Sula med Guds godhet – sammen.

Vi ønsker derfor i høst å feire gudstjeneste også i hjemmene. Vi planlegger en rytme hvor vi møtes til søndagsskole og gudstjeneste annenhver søndag – og gudstjeneste i hjemmene annenhver søndag.

Vi sender møteledelse, lovsang og undervisning direkte fra ett av hjemmene – mens de øvrige Gudstjeneste-i-hjemmet stedene er koblet på. Med det vi vet nå, kan 20 personer samles i hvert hjem innenfor smitteregelverket.

Derfor spør vi nå: Hvem vil åpne hjemmet sitt én eller to ganger i måneden, så folk kan komme hjem til deg å delta på Gudstjeneste-i-hjemmet? Vi trenger 10-15 hjem som kan være vertskap.

Alle kan være vertskap – blir du med?

Vil du stille opp – eller har du spørsmål? Ta kontakt med sektorleder for huskirker Marius Hammer, på mariushammer@hotmail.com eller via Messenger på http://m.me/mariushammer

Apostelgjerningene kapittel 2 vers 46 ff:

"Hver dag holdt de trofast sammen på tempelplassen, og i hjemmene brøt de brødet og spiste sammen med oppriktig og hjertelig glede. De sang og lovpriste Gud og var godt likt av hele folket. Og hver dag la Herren til nye som lot seg frelse."