SAMMEN - Neste samling utsatt

01.08.2023
SAMMEN er for foreldre som ønsker hjelp til å være gode trosformidlere. Her finner du mer info og lenke til påmelding.

Gjennom læringsfellesskapet SAMMEN ønsker vi å gi hverandre støtte og gode verktøy som vil hjelpe oss som foreldre til å leve ut troen hjemme. SAMMEN består av fem samlinger som vi fordeler gjennom hele året. Kveldene bygger på hverandre, men dere kan når som helst bli med, og vi anbefaler at dere gjennomfører alle 5 kveldene. Neste samling er 6.september kl.19.30-21.45., med tema: "It takes a village". Påmelding kommer her. Dette året samarbeider vi med Misjonssalen Ålesund og Pinsekirka om å gjennomføre SAMMEN.

Kort om de ulike temaene for samlingene:

1. Ta først på din egen maske

Tro smitter! Vår egen relasjon til Gud betyr mer for barna vår enn vi kanskje tenker. Så hvordan kan vi holde liv i vår egen tro?

2. Kjemp for relasjonen

En av årsaken til at foreldre har den største innflytelsen på et barns tro, er nærheten i relasjon.Men hvordan ser det ut å kjempe for relasjonen til våre barn midt i hverdagskaoset av middagslaging, klesvask og forballtreninger?

3. It takes a village

Heldigvis er det ikke meningen at vi som foreldre skal stå alene med ansvaret om å hjelpe barna til tro på Jesus. Hvordan kan vi som foreldre påvirke hvilke andre voksne barna våre har rundt seg? Og hvordan kan vi som kirke og familier stå sammen?

4. Ha målet for øye

Når vi har klart for oss hvor vi vil og hva målet vårt er lenger fremme, vil det hjelpe oss med å prioritere og ta gode valg for oss som familie her og nå. Men hva er egentlig målet?

5. Service på samlivet

Noe av det viktigste vi kan gi barna våre er å investere i service og vedlikehold av vår egen relasjon med hverandre. Defor vil et samlivskurs være en del av læringsfellesskapet SAMMEN.

Datoer høsten 2023 er:
6.september - denne samlingen er utsatt. Ny dato kommer snart
4.oktober

NB - begge foreldre må delta! Er du aleneforelder ber vi deg ta med en annen voksen du er trygg på og som kan stå sammen med deg i dette.

Samlingene er gratis, men krever påmelding. Husk å melde på begge voksne som skal delta.

Påmelding her

Kaffe og enkel bevertning.